(Toyota Corolla 2014 ,Nissan Juke Nismo 2013 Dark Knight) The World In Images :::::::: الـعــالــم فـــي صـــور: Deer found inside python in Florida

Sunday, October 30, 2011

Deer found inside python in Florida

Peckish python: 16ft-long snake found with adult deer in its stomach
A 16-foot-long Burmese python was found to have a whole adult deer in its stomach after it was captured and killed in a U.S. national park. The reptile - one of the biggest ever found in South Florida - had recently swallowed a doe the size of a small child. Skip Snow, a python specialist who conducted the autopsy at Everglades National Park, said the animal had a girth of 44ins with the 5st 6lb deer inside its stomach. 'This is clearly an extreme event,' he told the South Florida Sun-Sentinel. 'It shows you they can eat huge things.' The python - an ambush predator - would have staked out a known deer trail, seized the animal in its sharp teeth, crushed it by coiling around it and then eaten the corpse, he said. It is the first time a snake has been caught so soon after eating a deer, allowing biologists to see just how large their prey can be. Scott Hardin, exotic species coordinator for the Florida Fish and Wildlife Commission, said the capture of the reptile was crucial to help prevent the spread of pythons further north. 'It’s pretty clearly one of the biggest snakes we’ve seen,' he said. 'We haven’t gotten anything longer than 16ft in the wild in Florida.' The population of Burmese pythons in the Everglades has grown over the past several years, after being bought by people in the area as exotic pets. State and federal wildlife officials say the dangerous snakes have been set loose by owners after growing too big, or escaped from enclosures destroyed by Hurricane Andrew in 1992, according to the Sun-Sentinel.
 
بالصــــــــور.. العثور على غزال بالغ داخل معدة ثعبان

تم العثور على ايل بالغ داخل معدة ثعبان من نوع بورومي، بعد ان تم القبض على الثعبان وقتله في حديقة وطنية في الولايات المتحدة. والمفاجىء بالامر ان الثعبان قد ابتلع الأيل بكامله. وهو من اكبر الزواحف التي وجدت في جنوب فلوريدا على الاطلاق. وقد قال سكيب سنو المتخصص بعلم الافاعي الذي اجرى تشريح لجثة الثعبان في بارك ايفرجليدز الوطني ان حجم الثعبان كان 44 انشا وبداخلها كان غزال وزنه 6 رطل وتابع قائلا: "من الواضح ان هذا الحدث فريد من نوعه وهو يثبت ان هذه الافاعي تستطيع ابتلاع حيوانات باحجام هائلة". وقال ان الثعبان المفترس قد ترصد لفريسته ثم التف حوله ليقضي عليه ساحقا عظامه ثم اكل جثته. وهذه هي المرة الأولى التي يتم فيها القبض على ثعبان بعد فترة قصيرة من تناوله الغزال، مما سمح للعلماء الأحياء معرفة مدى كبر الفريسة الممكنة لهذا الثعبان، وذلك نقلا عن "صن سنتينل".وقال سكوت هاردن، منسق لجنة الحياة البرية في فلوريدا للانواع لغريبة ان القبض على الثعبان كان حاسما لمنع انتشار هذا النوع من الافاعي شمالا. فمن الواضح ان هذه من اكبر الافاعي التي وجدناها في فلوريدا. وقد ازداد انتشار هذا النوع من الثعابين البورمية في ايفرجليدز خلال السنوات القليلة الماضية، وذلك بسبب اقتناء السكان لها لتربيتها كحيوانات اليفة.قال مسؤولو الحياة البرية الاتحادية ان السكان قد اطلقوا سراح الافاعي بعد ان ازداد حجمها بشكل هائل كما وان بعض هذه الافاعي قد فر هاربا خلال الاعصار عام 1992. هذه الثعابين التي اكتشفت قبل عامين في جنوب فلوريدا تتغذى بالاساس على ثديات اصغر منها كالعصافير ولكن الثعابين الكبيرة منها تتغذى على التماسيح والغزلان.واكبر ثعبان موجود دُعي ميدوسا وكا بطول 25 قدم في مدينة كانساس ويستطيع التغذي على شخص كامل. في العام الماضي قام علماء من الدنمارك باستعمال التكنولوجيا الحديثة ليراقبوا داخل اعضاء افعى واستغرقت الافعى 132 ساعة لتهضم فأرا بالكامل عن طريق توسع معدتها وتسارع نبضات القلب. وبحسب الخبراء هذا النوع من الافاعي يصوم لفترة طويلة حتى يبتلع فريسة هائلة الحجم تصل الى 50 بالمئة من وزنها .






No comments:

Post a Comment