(Toyota Corolla 2014 ,Nissan Juke Nismo 2013 Dark Knight) The World In Images :::::::: الـعــالــم فـــي صـــور: ROOTED IN THE CONCRETE JUNGLE

Thursday, June 21, 2012

ROOTED IN THE CONCRETE JUNGLE


Adaptive Roots in the Concrete Jungle

Although the Sifter has already featured ‘adaptive roots growing into concrete‘, I couldn’t resist sharing this awesome example as well. Unfortunately a reverse image search on Google and Tineye did not reveal any additional information as to the photographer or where this was spotted. One site stated this tree was in Happy Valley, Hong Kong but there was no proof; so for now, we’ll just admire this tree’s ability to adapt to it’s surroundings and survive. If you know any more info, please share in the comments!

صور مذهلة تظهر تحدى جذور الأشجار للإسفلت والصخور

تخيل قوتها وإصرارها على التحدي

انها ظاهرة مشهورة ومعروفة فالأشجار المعمرة تمتلك جذورا بالغة القوة تمتد لمسافات بعيدة و تكون في غاية القوة بحيث أنها من قوتها قادرة على أن تحطم الأرصفة وتسبب التشقق والصدوع في الشوراع المعبدة.  سنشارككم اليوم ببعض الصور لجذور فريدة من نوعها شبيهه إلى حد ما لتلك التي نشاهدها في حياتنا اليومية, لكن الجذور التي سنتحدث عنها اليوم هي جذور مميزه لأنها على غير العاده تنمو بين الشقوق الضيقة على أرصفة الطريق وتتخذ شكل البلاط على الرصيف ليس هذا فحسب فهي تتخذ أيضا لون الرصيف و تندمج فيه بحيث تبدو و كأنهما وحدة واحدة..شاهدوا هذه الصور الجميلة.








2 comments: